Major Tamás
A színjátszást Bérci Csaba szerettette meg velem a „Kamasz Színpad”-ban, 1994-ben. A Hunyadi–iskola elvégzése után a gimnáziumot vettem célba, mert feltett szándékom volt, hogy színész legyek. Sajnos a Színház és Filmművészeti Egyetem felvételije nem sikerült, ezért az informatika felé vettem az irányt. Később kiderült, hogy bár nagyon érdekel a technika, de mégis győzedelmeskedett bennem a színjátszás iránti vágy. Egy ideig tudtam a kettőt együtt művelni, de aztán jött a Fehér Ló Színház, és ez minden időmet felemésztette. Kénytelen voltam abbahagyni a Széchenyi-főiskolát. Egyre jobban érdekelt az éneklés és a színjátszásra való nevelés. Így a Győri Nemzeti Színházban kezdtem énekórákat venni Mohácsi Attila színésztől. A 2004-ben bemutatott „Légy jó mindhalálig” musical után éreztem, hogy már nagyon szűkösek a kereteink, ezért az akkor alakult “Baráti Kör a Művészetért” Alapítványhoz csatlakoztam. Lelkes tagként egyre több feladatot vállaltam magamra. Később, 2006-ban egy “színházasabban” csengő nevet gondoltunk ki, a Theatrum ad Flexumot, amit mai napig is használunk. Számos nagysikerű darabot hoztunk létre, s közben Budapesten számos előadásban kaptam lehetőséget a játszásra, profi színészek mellett. Jó volt ezt a fajta professzionális látásmódot megtapasztalni, s majd ezt itthon alkalmazni.
A színháznál sokoldalúnak kell lennem, mivel mindent magunknak kell megteremteni. Ez a feladat főként az enyém: ilyenek például a nem egyértelmű dolgok, pl. hangvágás, képvágás, plakát tervezése és elkészítése, a szereplők egyeztetése a próbákra. Mindezen felül a csapat színpadi fejlesztését is én végzem, a fiataloknál és a frissen csatlakozott tagoknál a beszédtechnikát, színészmesterséget, énekhangképzést. A 10 év alatt közel 1500 emberrel dolgozhattam, és ismertethettem meg a színház világát. Amit igazán érzékelhet a közönség az a rendezésem és a játékom, de nagyobb energiákat köt le az előbb említett „háttérmunka”.
Előadásainkat végignézve érezhető, hogy mindegyik egyre színvonalasabb lett. Itt nemcsak a színpadi látványra szeretnék utalni, hanem főleg a színészi játék finomodására.
2017-ben Létrehoztam az „Ars Longa Theatrum”-ot, azokból a fiatalokból, akikkel már évek óta együtt dolgozom. Ők ugyan minden Theatrum ad Flexum-os előadásban részt vettek, de saját produkciókkal is képviselték magukat, több alkalommal is (Kényeskedők, Mesterek játéka, Tartuffe, Szeget szeggel).
Az „Ars Longa Stúdió” azokat a fiatalokat várja, akik érdeklődnek a színjátszás iránt és szívesen kipróbálnák magukat ebben a műfajban. Természetesen, mint mindent, ezt is tanulni kell. Elsőként nem a produkciókban való szereplés a cél, hanem a tudás megszerzése (önismeret, beszédgyakorlat, színészmesterség, színpadi mozgás stb.), hogy később mindenki magabiztosan tudja megállni a helyét egy–egy szerepben. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy ez a tudás az élet sok területén hasznosítható. A magabiztosság megszerzése mellett nagyobb érdekérvényesítési készséget is kölcsönöz a fiataloknak, valamint aktív csapatmunkára is nevel ez a tevékenység. Főként a középiskolás korosztály jelentkezését várjuk.
A filmkészítés már régen magával ragadott, ezért is alkottam meg az „Ars Longa Film”-et. A kamera mindkét oldala vonzó számomra, és jó lehetőség azoknak a fiataloknak is, akik eddig “csak” a színpadon próbálhatták ki magukat.
Iskoláim:
1994 Hunyadi Mátyás Szakképző és Szakközépiskola
1997 Kossuth Lajos Gimnázium
2000 Széchenyi István Főiskola
2013 Théba Színiakadémia – színész végzettség
2016 Théba Színiakadémia – Nonprofit menedzser
2018. Színház- és Filmművészeti Egyetem – szcenikus
2018. Théba Színiakadémia – színész I. végzettség
2019. Színház- és Filmművészeti Egyetem – Színházi nevelés
2020. Théba Színiakadémia -Mozgóképgyártó
Szerepeim:
KAMASZ SZÍNPAD (Mosonmagyaróvár)
1995 – Frank Wedekind: A tavasz ébredése (Róbert)
1996 – SueTownsend: A 13 és 3/4 éves Adrian Mole titkos naplója (Adrian Mole)
1997 – Gosztonyi János: A néma énekesnő (Kovács)
1998 – Karinthy Frigyes Visszakérem az iskolapénzt (Számtantanár, rendező)
TAGIONE ALAPÍTVÁNY (Győr – Sopron)
2001 – Szophoklész: Antigoné (Hírnök)
2003 – Bohumil Hrabal: Szigorú táncórák Bambinival Prágában (Uhde)
FEHÉR LÓ SZÍNHÁZ (Mosonmagyaróvár)
2005 – Móricz Zsigmond – Kocsák Tibor – Miklós Tibor Légy jó mindhalálig – musical (Nagy úr, rendező)
„BARÁTI KÖR A MŰVÉSZETÉRT” ALAPÍTVÁNY (Mosonmagyaróvár) – Theatrum ad Flexum
2006 – Orfeum szavak nélkül (zenésjáték) (egy úr)
Október végi tiszta lángok (összeállítás) (Elvágyódó, rendező)
Görgey Gábor: Handabasa avagy a fátyol titkai (Guta Gergő)
2007 – T.S. Eliot – A.L. Webber: Macskák (Elvisz Trén)
2008 -Müller Péter – Tolcsvay László – Müller Péter Sziámi: Isten pénze (Fiatal Scrooge, rendező)
2009 – Nagy Tibor – Pozsgai Zsolt – Bradányi Iván: A kölyök: (Freddy, rendező)
2012 – Dés László – Nemes István – Böhm György – Horváth Péter – Korcsmáros György. Valahol Európában (Ficsúr, rendező)
2012 – Moliere: Kényeskedők (rendező)
2014 – Békés – Dés – Geszti: A dzsungel könyve (Csil, rendező)
2016- Bolba Tamás – Szente Vajk – Galambos Attila: Csoportterápia (Lajos, rendező)
THEATRUM AD FLEXUM SZÍNHÁZI EGYESÜLET
2019 – Müller Péter-Bródy János-Tolcsvay László: Doctor Herz (Rendező, Olivér)
Ars Longa Theatrum
2018 – Galambos Attila: Igazságtalanság (Rendező)
2019 – Radnai Annamária – Kovács Adrinán – Nádassdy Szabolcs – Vecsei H. Miklós – A brémai muzsikusok (Rendező)
2020 – Dés László – Geszti Péter – Grecsó Krisztián: A Pál utcai Fiúk (Rendező, Rácz tanár úr)
SZÉP ERNŐ SZÍNHÁZ (Budapest)
2007 – Rejtő Jenő nyomán Szinovál Gyula: Óh, a Grand Hotel (pincér/Grock)
LŐRINCI SZÍNPAD (Pestszentlőrinc)
2007 – Andersen nyomán Tunyogi István: Hókirálynő(Kai)
SOROZAT SZEREPEK
2006 – Jóban rosszban (Péter)
2013 – Veled is megtörténhet (Sándor)
Ezenkívül számtalan városi műsor, vásári komédiák, nemzeti ünnepek rendezésében, szervezésében, szereplőjeként vettem részt.